در هفته گذشته بازار طلای جهانی روزهای مثبتی را سپری کرد و از محدوده ی 1812 دلار با  55 دلار افزایش خود را به عدد 1868 دلار رساند. در این بین نکته حائز اهمیت این است که پس از مدت ها روند نزولی طلا به اتمام رسید و پس از تثبیت قیمت و بسته شدن کندل هفتگی بالای سطح 1833 دلار به نظر میرسد در ابتدای رالی صعودی مجدد طلا قرار گرفته ایم.

پس از شکست سطح مقاومتی کلیدی 1833 دلاری راه برای صعود به اهداف بالاتر هموار شده است و نمودار قیمت میتواند رالی صعودی دیگری را آغاز کند. در بازه میان مدت یک الی سه ماهه قیمت هر اونس طلای جهانی میتواند به اهداف مقاومتی خود در 1910 و 2070 دلار برسد. در سناریوی بدبینانه و نزولی نیز سطوح حمایتی طلا در 1833 و 1770 دلار میتوانند فعال گردند.

آیا گرم طلای بازار داخل کشور به 1.5 میلیون تومان خواهد رسید؟

با فرضیات قیمت دلار کنونی در داخل کشور و نرخ تورم بالا که میتواند نرخ دلار را در آینده افزایش دهد رسیدن قیمت به محدوده 1.5 میلیون تومان و حتی بالاتر چندان دور از تصور نیست. در صورت ریزش قیمت دلار در بازار داخل نیز با توجه به صعودی بودن قیمت جهانی طلا میتواند به ثبات قیمت طلا در داخل کشور کمک نماید.

روند بلندمدتی طلا چگونه است؟

در نمودار هفتگی زیر مشاهده میکنید که قیمت طلا پس از یک دوره نوسان داخل الگوی مثلث تحت اصلاح زمانی و قیمتی قرار گرفته است و در پی آن است به اهداف بالاتری دست پیدا کند حتی تا محدوده های 2360 دلاری از این رو میتوان در بلند مدت یکسابه قیمت های جهانی طلا را در قلل بالاتری مشاهده کرد و یک رشد 28 الی 30 درصدی را برای آن متصور بود. به تبع قیمت طلای داخلی نیز میتواند با فرض ثابت ماندن قیمت دلار در داخل به همین میزان رشد نماید.قیمت موفق شده پس از اوج گیری نرخ های جهانی سطح مقاومتی 1 میلیون و 200 هزار تومان را به سمت بالا بشکند و بالای این سطح تثبیت دهد. همچنین با تبدیل تارگت های جهانی قیمت اونس میتوان دریافت که سطح هدف بعدی بازار اوج قبلی خود در محدوده 1 میلیون و 500 هزار تومان است که در بازه میان مدتی یک الی 3 ماهه میتواند به آن دست یابد.